1396-11-17 11:17
609
0
50103
عباسی در میزگرد "فرصت ها و تهدیدات در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی"

مردم انقلابی مطالبه گرند/ باور به مردم اولین مشخصه نهضت امام بود

عضوهیئت علمی دانشگاه گلستان گفت: انقلاب بر اساس باورهای اعتقادی مردم شکل گرفته است و بر اساس این باورها بوده که توانسته بودند قتنه ها و توطئه های داخلی و خارجی را خنثی کنند و قدرت سیاسی هم باید آن باورها و انتظارات مردم را محقق سازد.

به گزارش گلستان ما ؛ مصیب عباسی دبیر هم اندیشی استان گلستان امروز در میزگرد تخصصی فرصت ها و تهدیدات  در رابطه با  نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهارکرد: در جامعه شناسی سیاسی مردم قدرت اجتماعی محسوب می شوند و نظام سیاسی به عنوان قدرت سیاسی قلمداد می شود و اگر بین قدرت اجتماعی و قدرت سیاسی تعارض بوجود آید انقلاب پدید می آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان گفت:انقلاب اسلامی در اوج این تعارضات بوده است و رژیم پهلوی قدرت اجتماعی را سرکوب و در نهایت این استبداد باعث سرنگونیش شد.

وی افزود:اگر مردم نبودند انقلابی هم صورت نمی گرفت و باید گفت قدرت اجتماعی بقاء نظام سیاسی است.

وی در خصوص ماندگاری انقلاب بیان کرد: انقلاب بر اساس باورهای اعتقادی مردم شکل گرفته است و بر اساس این باورها بوده که توانسته بودند قنته ها و توطئه های داخالی و خارجی را خنثی کنند و قدرت سیاسی هم باید باورها و انتظارات مردم را محقق سازد.

عباسی گفت: انقلاب اسلامی توانست مفاهیم را عوض کند و جمهوریت را به جا ی سلطنت معرفی کند و تلاش دارد در حوزه فعال سازی احزاب نقش سیاسی مردم  و در حوزه اقتصاد با واگذاری سرمایه ها به مردم نقش آنان را پر رنگتر کند.

وی گفت: انقلاب اسلامی دارای مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی بوده است و باید برای اینکه دچار تعارض نشویم باید به چهار عامل عمل کنیم.

عباسی تصریح کرد:افزایش رضایتمندی،حفظ روحیه انقلابی،  وجود رهبری و توجه به نهاد بسیج کننده قدرت مردمی و دیده شدن مردم باید مورد توجه مسئولین قرر گیرد.

وی گفت: امام کاری کرد که مردم دیده شوند و امروز وقتی از حضور و حمایت مردم از انقلاب سخنی می گوییم به معنی این نیست که پشت سر مسئولین بدوند بلکه باید از آنان مطالبه گری داشته باشند.

عضوهیئت علمی دانشگاه گلستان افزود: در نظام اسلامی مردم باید جرات پرسیدن داشته باشند و منصفانه نقد کنند و مانند ناظری شجاع با علم و استناد عمل کنند.

وی گفت: امروز مدل انقلاب اسلامی و واگذاری امور به مردم در غرب انجام می شود و بدون اینکه نامی از مدل اسلامی برده شود و در واقع همان سیاسیت را دنبال می کند.

عباسی بیان کرد: اعتماد و نهادینه کردن نقش مردم در تمام عرصه ها را باور کنیم./دانشجو سلام

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.